Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση
- να κάνουν φορμαλιστική κριτική σε όλα τα επίπεδα ενός οπτικοακουστικού έργου
- να κατανοήσουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις των οπτικοακουστικών έργων και μέσων
- να αναπτύξουν δεξιότητες για ανεξάρτητη και προσωπική μάθηση.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περίγραμμα
- Οι Πρωτοπόροι και τα πρώιμα χρόνια.
- To Χόλυγουντ από τη δεκαετία του 30 και μετά.
- Προπολεμικός Ευρωπαϊκός κινηματογράφος.
- Οι σοβιετικοί φορμαλιστές.
- Ο ιταλικός νεορεαλισμός.
- Η πολιτική των δημιουργών. Αμερικανοί auteurs
- Ευρωπαίοι auteurs και Nouvelle vague.
- Ο ελληνικός χώρος και η θέση του στο παγκόσμιο κινηματογραφικό γίγνεσθαι.
- Σύγχρονα κινηματογραφικά ρεύματα
- Τηλεόραση. Απο τα fifties στο golden age of television.
- Internet και social media
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Bordwell, David–Thompson,Kristin, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, 2004
- Bαλούκος, Στάθης, ΙΣΤOΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Αιγόκερως, 2003
- Gomery, Douglas, H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Έλλην, 1998
- Ρήντερ Κηθ , ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Αιγόκερως, 1985
- Τριανταφύλλου, Σώτη, ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 1975-1992, Αιγόκερως, 1995
- Bordwell, David – Thompson, Kristin FILM HISTORY AN INTRODUCTION Mc Graw-Hill,1994
- Σχολές, Κινήματα & Είδη στον Κινηματογράφο, μτφ. Μ. Καρρά, Χ. Δερμεντζόπουλος (επιμ.), Αθήνα: Μεταίχμιο.
- Δερμεντζόγλου Α., The top films Ι – Οι κορυφαιές ταινίες όλων των εποχών, εκδόσεις Ερωδιος, 2004
- Cook, Pam & Mieke Bernink (1999), The Cinema Book, 2η έκδοση, London: BFI.
- Louis.-Scott Eyman (2001), Flash-Back – A Brief History of Film, 4th edition, New Jersey: Prentice Hall