Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η ικανότητα των φοιτητών να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες του μέσου, την ιστορική προσέγγιση του χώρου, την φωτογραφία και το Βιντεο ντοκουμέντου και να μπορούν να εκφράσουν μια πιο σύνθετη φωτογραφική αφήγηση,< στατική εικόνα> η την εξέλιξη της κίνησης<κινούμενη εικόνα βίντεο>, σε εξειδικευμένα θέματα. Να μπορούν επίσης να την υποστηρίξουν αλλά και να την εντάξουν μέσα στη τρέχουσα ειδησεογραφία.
Με το πέρας των μαθημάτων οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν αποκτήσει μια καλή γνώση των ιδιαιτεροτήτων του φωτορεπορτάζ τοσο στην σταθερή όσο και στην κινούμενη εικόνα και να είναι σε θέση να υποστηρίξουν κριτικά το έργο τους και τον τρόπο παρουσίασής του.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περίγραμμα
Θεωρία
- Το τοπίο του Ελληνικού και του Διεθνούς Πρακτορείων Ειδήσεων.
- Ο ρόλος της φωτογραφίας και του βίντεο στον Τύπο
- Η Χρήση της φωτογραφίας και του βίντεο στον έντυπο και ηλεκτρονικό. Τύπο –Κριτήρια επιλογής.
- Η δύναμη της εικόνας-
- Η αθλητική φωτογραφία-και η βιντεογράφιση αθλητικών χώρων
- Η φωτογραφία δρόμου
- Τα κίνητρα των φωτογράφων ειδήσεων.
- Το κοινωνικό ντοκουμέντο ως δημιουργικό έργο.
- Η φωτογραφία ντοκουμέντου ως μοχλός κοινωνικής μεταρρύθμισης.
- Στιγμιότυπα σύγχρονης επιχειρηματικότητας.
- H τεχνική του δημοσιογραφικού πορτραίτου.
- Θεατρικές παραστάσεις, εκδηλώσεις πολιτισμικές
- Φωτογράφοι πλατώ
- Η σχέση με τις αρχές και η δεοντολογία του φωτογράφου και του βιντεολήπτη
Εργαστήριο
Σύνθετες φωτογραφικές ασκήσεις που έχουν σαν κεντρική ιδέα την έννοια της αφήγησης ώστε να αποκτήσουν ένα ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο και να διευρύνουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους πάνω στους τομείς της Φωτογραφίας των ειδήσεων, του Φωτογραφικού Δοκιμίου, του Δημοσιογραφικού Βίντεο.
Σαν μάθημα εργαστηρίου θα γίνεται κριτική, με αναφορές σε σύγχρονους φωτογράφους και εργασίες. Θα εντοπίζονται αδυναμίες αλλά και θα στηρίζονται πρωτότυπες και δημιουργικές πρωτοβουλίες στην διάρκεια της εξέλιξής της. Θα γίνονται σαφείς αναφορές στον τρόπο παρουσίασης της αφήγησης η σε ηλεκτρονική ή σε έντυπη μορφή.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Βλασσά Γρηγόρη, To χρονικό της Ελληνικής Φωτογραφίας,<1940-1981>, Αθήνα, Εκδ. Photo Imaging Group, 2009.
- Βλασσά Γρηγόρη, Επάγγελμα Φωτορεπόρτερ, Αθήνα, Εκδ. Photo Imaging Group, 2002.
- Βλασσά Γρηγόρη, Όψεις του Ελληνικού Πολιτισμού, Αθήνα, Εκδ. Photo Imaging Group, 2012
- Βλασσά Γρηγόρη, Όπου υπάρχει φως, Αθήνα, Εκδ. Photo Imaging Group, 2011.
- Στεφανή Εύα, 10 κείμενα για το ντοκιμαντέρ, Αθήνα, Εκδ. Πατάκη, 2007
- Freund Gisele, Φωτογραφία & κοινωνία, Αθήνα, Εκδ. Φωτογράφος
- Δούσης-Ρασιάς Νίκος, Οι διαδρομές της ψυχής μου, Μαρούσι, Εκδ. Μύρτος, 2006
- Μπάρτ Ρολάν, Ο φωτεινός Θάλαμος, Αθήνα, Εκδ. ΡΆΠΠΑ 1984.
- Sontag Susan, Περί Φωτογραφίας, Αθήνα, Εκδ. Φωτογράφος ,1993
- Σαρρηκώστας Αριστοτέλης, Αναμνήσεις ενός Έλληνα Φωτορεπόρτερ, Εκδ. Ποταμός 2006
- Arnheim Rudolf, Τέχνη και οπτική αντίληψη, Αθήνα, Εκδ. Θεμέλιο, 2005
- Γραμματικάκης Γιώργος, Η αυτοβιογραφία του Φωτός, Ηράκλειο Κρήτης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2005
- Πασχαλίδης Γρηγόρης, Τα νοήματα της φωτογραφίας, Θεσσαλονίκη, University studio press,2012
- Τσατσούλης Δημήτρης, Η γλώσσα της εικόνας, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 2012
- Χριστοδουλίδης Ανδρέας, Διεθνή και Εθνικά Πρακτορεία Ειδήσεων, Αθήνα, Εκδ. αθηναϊκού πρακτορείου Ειδήσεων, 2009