ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΙΝΤΕΟ ΙΙ

Κωδικός Μαθήματος:

Π-2030

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

5


 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Nα παράξουν ένα μικρό οπτικοακουστικό έργο από την αρχή ως το τέλος.
  • Nα εξοικειωθούν με τον ρόλο του μοντέρ μέσα από την διαδικασία βασικών εφαρμογών (κάλυψη κοινωνικών εκδηλώσεων, δημιουργία μουσικών κλιπ, κλπ).
  • Nα αξιολογήσουν την εσωτερική δομή και σύνδεση των πλάνων καθώς και τη διαμόρφωση του οπτικοακουστικού χρόνου σε ένα οπτικοακουστικό έργο.
  • Nα εξοικειωθούν με εξειδικευμένα software για οπτικοακουστικές εφαρμογές και μοντάζ.

 

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

Περίγραμμα

Θεωρία

  • Ολοκλήρωση των εκφραστικών μέσων και των οπτικοακουστικών τεχνικών των λήψεων μέσα από την διαδικασία του μοντάζ
  • Ο ρόλος της μουσικής
  • Οπτική αφήγηση και μοντάζ
    • Χώρος και αφήγηση
    • Χρόνος και αφήγηση
  • Τεχνικές μοντάζ συνέχειας
    • O κανόνας του άξονα
    • Τα cut
    • Συνέχεια στον χώρο
    • Συνέχεια στον χρόνο
    • Συνέχεια στον ήχο
  • Μελέτη περιπτώσεων

 

Εργαστήριο

Παραγωγή οπτικοακουστικού έργου έργου με σειρά ασκήσεων και εκμάθηση software μοντάζ (Adobe Premiere, Davinci Resolve, Final Cut Pro, Avid media composer)*.

  • Βασικές αρχές λογισμικού ψηφιακού μοντάζ
  • Εξοικείωση με τα παράθυρα του λογισμικού-τα εργαλεία επεξεργασίας του υλικού
  • Εισαγωγή υλικού, Logging
  • Πρώτο μοντάζ/ three point editing
  • Τrimming/ Τransitions
    • Μιξάζ και Ηχητικά εφέ
    • Χρωματικές διορθώσεις (color correction and grading)
  • Βασικά εφέ και Keyframing
    • Τίτλοι αρχής και τέλους
    • Delivery formats

 

*Ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και την διαθεσιμότητα

 

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Bordwell, David – Thompson, Kristin. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Εμπορικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, 2004
  • Σολδάτος, Γιάννης (επ.). ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ, Αιγόκερως, 2003
  • Mάρτεν, Μαρσέλ. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, Κάλβος 1984
  • Pinel, Vincent. ΤΟ ΜΟΝΤΑΖ, Πατάκης, 2003
  • Παπαγιαννίδης, Τάκης. ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ, Καστανιώτης, 2005
  • Zettl, Herbert. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΙΝΤΕΟ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ, Έλλην, 1999
  • Zettl, Herbert. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, Έλλην 1996
  • Arijon, Daniel. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΙΛΜΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, Πλάνο, 1986
  • Dancyger, Ken. THE TECHNIQUE OF FILM AND VIDEO EDITING Focal press, 1993
  • Miller, Pat. SCRIPT SUPERVISING AND FILM CONTINUITY, Focal press, 1999
  • Adobe Premiere Manual
  • Davinci Resolve Reference Manual